- 2016 03/03
- Автор: Зінаїда Іванівна
- | Перегляди: 1003
Правовласники подали позов в Мосміськсуд до "ВКонтакте" з вимогою видалити з соцмережі книгу Захара Прілепіна "Оселя" і "вжити заходів щодо недопущення в майбутньому" повторних завантажень. Про це "Известиям" розповів позивач - гендиректор Асоціації захисту авторських прав в інтернеті (АЗАПИ) Максим Рябыко. За його словами, асоціація підготувала для соцмережі ряд пропозицій про те, як їй варто було б вчинити. Зокрема, одна з пропозицій полягає в тому, що "ВКонтакте" повинна запровадити механізм предмодерации завантажуваного контенту. У свою чергу, джерело "Известий", знайоме з ситуацією, стверджує, що у соцмережі були переговори з правовласниками і вони навіть були готові ввести для книг таку ж модель монетизації, як і для музики з iTunes, в додатку "ВКонтакте" під iOS.
- Ми хочемо, щоб суд зобов'язав "ВКонтакте" більше твір Прілепіна "Обитель" без попередньої згоди не розмішати, - каже Рябыко.
Наприкінці лютого, ще до подання позову по суті, АЗАПИ подала в Мосміськсуд позов про прийняття попередніх забезпечувальних заходів щодо "ВКонтакте". Після розгляду документів суд виніс рішення і зобов'язав відповідачів тимчасово заблокувати доступ до спірного контенту. Далі позивачу було надано 15 днів на подачу самого позову, інакше забезпечувальні заходи були б зняті.
- Ми були неприємно здивовані тим, що під час проведення переговорів про легалізацію книжкового контенту у "ВКонтакте" максимально зручним для користувачів способом спільна робота з цього питання раптом перетворилася на позови проти нас, - кажуть у прес-службі "ВКонтакте". - Очевидно, що АЗАПИ підміняє реальні інтереси авторів, яких вона представляє, та їх читачів грою в самопіар. Такі кроки позбавляють її шансів на побудову довгострокової моделі функціонування в цифровому середовищі.
Кілька джерел "Известий", близьких до "ВКонтакте", розповіли, що після того, як АЗАПИ подала позов в Мосміськсуд на прийняття попередніх забезпечувальних заходів, керівництво соцмережі зустрілося з правовласниками і обговорив різні механізми легалізації контенту, зокрема його монетизацію. "ВКонтакте" погодилася на те, щоб зробити контент частково безкоштовним: користувач бачить частина книги, але щоб її дочитати, потрібно перейти на сайт правовласника. Спроба впровадження такого механізму робилася з компанією Apple. У додатку "ВКонтакте" для iOS користувач міг послухати тільки частину музичного запису, а щоб отримати повну запис треба було купити її в iTunes. Такий механізм не отримав популярності, і незабаром музичний розділ був видалений з програми "ВКонтакте" для iOS.
За словами Максима Рябыко, вони хочуть, щоб соцмережа сама стежила за контентом, які завантажуються користувачами.
- Як вони це будуть робити? Нам неправильно втручатися в їх бізнес-інтереси, - пояснює Рябыко. - Єдине, що ми можемо, - це порекомендувати їм правила або думки, які узагальнимо в єдиний документ і направимо їм на розгляд.
Серед пропозицій є механізм верифікації користувачів. Після верифікації у користувача з'являється можливість завантажувати в соцмережу контент, а у "ВКонтакте" з'являється той, з кого можна спитати.
- Якщо ти отримуєш контент від анонімного користувача і ти йому віриш, то відповідальність повинна лежати на тобі і тому ти повинен модерувати контент, - пояснює Рябыко. - А якщо є конкретні верифіковані користувачі, то відповідальність на них.
Рябыко розповів, що зараз "ВКонтакте" вірить на слово користувачам, що вони мають права на завантажуваний контент, але якщо правовласник хоче видалити, то вони просять з нього велику кількість підтверджуючих документів.
Голова регіональної громадської організації "Центр інтернет-технологій" Гребенніков Сергій сказав, що поданий позов може, звичайно, вплинути на переговорний процес, але він сподівається, що в підсумку переговори будуть продовжені.
- Чому з'являється контент в інтернеті? Тому що його неможливо знайти за гроші або знайти в принципі, - говорить Гребенніков. - Поки правовласники будуть вважати інтернет загрозою їх бізнесу, це не призведе до позитивного діалогу.
Останні новини
Новини інтернету 09.09.2017
5 техногигантов очолили
Компанія Kantar Millward Brown знову з'ясувала,
�