- 2013 12/12
- Автор: Кожухов Рустам
- | Перегляди: 1346
IP-телефонія продовжує набирати обертів у світі з кожним днем. У популярного додатка Skype з'явився повноцінний конкурент - сервіс безкоштовних миттєвих повідомлень і інтернет-телефонії Viber, розроблювальний у Білорусі. IT.TUT.BY відвідав білоруський офіс компанії і розпитав директора Viber Media Вероніку Кесову про те, чим живе компанія сьогодні і які плани на найближче майбутнє.
Вероніка Кесова, директор Viber Media
Компанія 10 грудня повідомила про запуск послуги Viber Out, яка дозволяє дзвонити на стаціонарні і мобільні номери телефонів. Як взагалі монетизують ваш сервіс?
Так, сам функціонал Viber Out (дзвінки на стаціонарні і мобільні телефони за певну плату) ми запустили близько місяця тому, але прес-реліз опублікували тільки зараз. Послугу запустили кілька раніше запланованого, так як ми хотіли допомогти жителям Філіппін, які постраждали від тайфуну “Хаян”, зв'язуватися зі своїми родичами і знайомими. Для них ми зробили Viber Out безкоштовним.
У листопаді цього року ми запустили Viber Sticker Market. До цього нашим користувачам було доступно деяку кількість стікерів, своєрідних “картинок-наклейок”, якими можна обмінюватися в додатку Viber. Спочатку їх було близько 20 і вони доступні безкоштовно. Viber Sticker Market дає можливість завантажувати різні додаткові стікери. Вони оформлені у вигляді тематичних пакетів, деякі з них доступні безкоштовно, а деякі за певну плату.

А як сервіс монетизировался до цього?
До цього монетизації як такої не було. Додаток в нас безкоштовне, весь функціонал також був безкоштовний, власне, він і залишився безкоштовним. Єдино, зараз ми почали додавати деякі преміум-сервіси.
В Viber може з'явитися мобільна реклама? Чи розглядали ви такі варіанти?
З приводу мобільної реклами у нас принципова позиція. Вона оформилася ще на самих ранніх стадіях обговорення того, яким ми хочемо бачити наш Viber. Ми не хочемо псувати користувачеві досвід взаємодії з додатком шляхом додавання якоїсь реклами. Мобільної реклами у нас немає і не буде.

Скільки зараз користувачів Viber? Як позначився вихід десктопної версії на кількості користувачів Viber?
Як правило, в кожному прес-релізі ми озвучуємо, скільки у нас активних користувачів. Остання цифра - 200 мільйонів чоловік. Щодня сервісом починає користуватися близько 700 тисяч осіб.
З приводу користувачів десктопної версії - у нас функціонал збудований таким чином, що є первинні пристрої - це смартфони (iPhone, Android, Windows Phone і т.д.). І є вторинні девайси. На даний момент це десктопна версія, а також нещодавно ми випустили версію програми для Android-планшетів. Для того щоб користуватися вторинними девайсами, необхідно все-таки зареєструватися на первинному і отримати активаційний код.
В яких регіонах у вас більше всього користувачів?
На даний момент Viber найбільш популярний в наступних регіонах: країни СНД, Азія, Європа і Близький Схід. Це чотири великі локації наших користувачів.

Сьогодні Viber доступний практично для всіх популярних мобільних платформ. Плануються версії програм для Ubuntu Phone, Firefox OS і Sailfish OS?
Сьогодні ми не підтримуємо ці платформи. Ми завжди чекаємо, коли та чи інша платформа набере популярність. Популярність позначає якість. Відповідно, щоб досвід користувача був таким же гарним, як у власників iPhone або Android-смартфона, платформа, для якої ми починаємо розробляти програму, повинна бути не менш якісною. Поки про плани на ці платформи не можу нічого сказати. Почекаємо, подивимося.
Що розробляється безпосередньо в Білорусі?
В бєларуському офісі йде розробка абсолютно всіх клієнтів і нашої веб-частини. Білоруський офіс розділений: основна частина у Мінську і є невелика команда в Бресті.

У Google Play і App Store користувачі краще відгукуються про Viber, ніж про Skype. У чому головна перевага Viber перед Skype, WhatsApp та іншими месенджерами?
Всі месенджери мають якісь специфічні особливості. Якщо їх порівнювати, то, напевно, правильніше це робити окремо. Якщо говорити про Viber і Skype, то ми спочатку вибудовували свою бізнес-модель на основі мобільних платформ, на відміну від Skype, у якого спочатку з'явилася десктопна версія, а потім підлаштовувалася мобільний.
На мій погляд, найбільше позитивних відгуків нам дає простота підключення. В скайпі користувач повинен створити собі ім'я, повинен попроситися до когось в друзі, чекати схвалення. Тобто процес встановлення комунікації займає набагато більше часу, ніж у вайбере, де в якості ідентифікатора використовується телефонний номер. Додаток використовує адресну книгу і відразу показує, хто вже користується вайбером... не потрібно чекати якогось дозволу і т.д.

З'являться відеодзвінки в Viber?
Так, звичайно.
Коли?
Про терміни ми ніколи не говоримо перш, ніж зробимо і випустимо. У нас така позиція. Є гарне прислів'я: " не кажи “гоп”, поки не перескочиш. Але відеодзвінки будуть обов'язково. Це важливий функціонал і ми це розуміємо.

Питання про конфіденційність. Будь користувальницькі дані збираються і були звернення від правоохоронних органів з проханням надати ці дані?
Все, що збирається, - це телефонний номер користувача і його номера в адресній книзі. Це необхідно для того, щоб швидко ідентифікувати і встановити контакти з іншими користувачами Viber. Ніякої особистої інформації ми ніде не зберігаємо, не збираємо і її ніде немає.
Запити від правоохоронних органів іноді приходять. Досить рідко, але це відбувається. Якщо це трапляється, то за усім встановленим стандартам - офіційні папери, постанови судів і так далі. Як правило, до нас звертаються у разі розслідування особливо тяжких злочинів, таких як вбивство. При наявності всіх офіційних обґрунтувань ми можемо видати інформацію, яка у нас є, але її насправді не так багато.

В скайпі повідомлення можуть приходити з затримкою, поки відправник і одержувач не виявляться одночасно онлайн. В Viber повідомлення приходить, як тільки одержувач вийде в Мережу. Самі повідомлення зберігаються де-небудь?
Skype використовує P2P технологію, і для доставки повідомлень необхідно знаходження обох клієнтів в онлайні. В Viber використовуються сервери як проміжне ланка. Повідомлення зберігається на сервері деякий час, доки одержувач не виявиться онлайн. Саму переписку ми ніде не зберігаємо, і нам це не потрібно.
“Белтелеком” випустив свою програму по IP-телефонії “Максіфон”. Надання реального номери - це значна конкурентна перевага?
Швидше за все, є підстави для того, щоб виділяти окремий номер. Однак, з точки зору простого користувача, - це не дуже зручно. У сучасному світі мобільні пристрої є практично у всіх. Для багатьох на телефонному номері концентрується вся особисте життя, робота і т.д. Звичайно, зручніше, коли номер один, і всі інші сервіси прив'язуються до нього.

Viber Out дозволяє здійснювати дзвінки на мобільні та стаціонарні телефони в різні країни. Наприклад, хвилина розмови з США обійдеться в 2 центи, дзвінок у Росію - 8 центів, а в Білорусь цілих 39 центів. Яким чином формується ціна на дзвінки і чому така велика різниця?
Вартість дзвінків залежить від тарифікації оператора чи операторів в конкретній країні. Чим вище вартість у оператора, тим вище вона і у нас.
Якщо порівнювати вартість дзвінків конкретно в США і в Білорусь, то в нашій країні один оператор - “Белтелеком”. Це монополіст, відповідно і ціни вище, ніж у тих же США, де дуже багато операторів і є конкуренція, яка дозволяє збивати ці ціни.


Як ви обирали місце для свого офісу і не збираєтеся його міняти?
Так склалося історично, що ми знаходимося в цьому приміщенні (пр. Незалежності, д. 95 - прим.). Коли ми тільки починали, то працювали на базі інших компаній. Через деякий час було прийнято рішення створити свою. Одна з компаній, де ми базувалися, як раз і знаходиться в цьому приміщенні.
Цей офіс знімний, і нам його вже не вистачає. Зараз у нас працює близько 60 осіб і найближчим часом планується приріст кадрів. Нам хотілося приміщення побільше, і ми його знайшли. Переїзд в великий, просторий і власний офіс ми плануємо здійснити на початку літа, де вже розвернемося по повній (сміється).
Вже відомо, де він буде?
Так, в районі вулиці Платонова.

Який графік роботи у співробітників?
Графік роботи в принципі існує, але він не позначений чітко... з 9 до 18 або ще якось. Але так як нам необхідно контактувати з людьми, які знаходяться за межами Білорусі, то у нас є якесь розуміння графіка - з ранку і до вечора.
Довідка
Viber Media - міжнародна компанія з головним офісом на Кіпрі. Компанія була створена з метою розробки принципово нової програми для IP-комунікацій на базі різних моделей смартфонів. Розробницькі центри розташовані у Мінську, Бресті та Ізраїлі. Компанія була заснована Тальмоном Марко та Ігорем Магазинником. Viber Media є резидентом Парку високих технологій.
Спочатку Viber був запущений для iPhone 2 грудня 2010 року. Попередня версія для Android вийшла в травні 2011 року, але мала обмеження у 50 000 користувачів. Остаточна і допрацьована версія була випущена 19 липня 2012 року.
Додаток Viber використовує телефонний номер користувача в якості основного ідентифікатора, а адресну книгу телефону в якості списку контактів. Відправляючи адресну книгу користувача на сервер додаток Viber встановлює, хто з контактів в адресній книзі вже є користувачем системи. Після цього користувач системи Viber отримує можливість здійснювати безкоштовні дзвінки по всьому світу, обмінюватися безкоштовними повідомленнями між користувачами, в тому числі в групових чатах, відправляти фотографії і інформацію про поточні координати. Viber займає перше місце серед соціальних програм в каталозі додатків для iPhone в 30 країнах. На поточний момент додаток Viber доступно користувачам смартфонів на базі операційних систем Android і iOS, Windows Phone, Blackberry, Symbian, S40 і Bada.
Протягом 7 днів після появи програми Viber в Apple Store, його завантажили собі 3 мільйони користувачів по всьому світу.


Компанія 10 грудня повідомила про запуск послуги Viber Out, яка дозволяє дзвонити на стаціонарні і мобільні номери телефонів. Як взагалі монетизують ваш сервіс?
Так, сам функціонал Viber Out (дзвінки на стаціонарні і мобільні телефони за певну плату) ми запустили близько місяця тому, але прес-реліз опублікували тільки зараз. Послугу запустили кілька раніше запланованого, так як ми хотіли допомогти жителям Філіппін, які постраждали від тайфуну “Хаян”, зв'язуватися зі своїми родичами і знайомими. Для них ми зробили Viber Out безкоштовним.
У листопаді цього року ми запустили Viber Sticker Market. До цього нашим користувачам було доступно деяку кількість стікерів, своєрідних “картинок-наклейок”, якими можна обмінюватися в додатку Viber. Спочатку їх було близько 20 і вони доступні безкоштовно. Viber Sticker Market дає можливість завантажувати різні додаткові стікери. Вони оформлені у вигляді тематичних пакетів, деякі з них доступні безкоштовно, а деякі за певну плату.

А як сервіс монетизировался до цього?
До цього монетизації як такої не було. Додаток в нас безкоштовне, весь функціонал також був безкоштовний, власне, він і залишився безкоштовним. Єдино, зараз ми почали додавати деякі преміум-сервіси.
В Viber може з'явитися мобільна реклама? Чи розглядали ви такі варіанти?
З приводу мобільної реклами у нас принципова позиція. Вона оформилася ще на самих ранніх стадіях обговорення того, яким ми хочемо бачити наш Viber. Ми не хочемо псувати користувачеві досвід взаємодії з додатком шляхом додавання якоїсь реклами. Мобільної реклами у нас немає і не буде.

Скільки зараз користувачів Viber? Як позначився вихід десктопної версії на кількості користувачів Viber?
Як правило, в кожному прес-релізі ми озвучуємо, скільки у нас активних користувачів. Остання цифра - 200 мільйонів чоловік. Щодня сервісом починає користуватися близько 700 тисяч осіб.
З приводу користувачів десктопної версії - у нас функціонал збудований таким чином, що є первинні пристрої - це смартфони (iPhone, Android, Windows Phone і т.д.). І є вторинні девайси. На даний момент це десктопна версія, а також нещодавно ми випустили версію програми для Android-планшетів. Для того щоб користуватися вторинними девайсами, необхідно все-таки зареєструватися на первинному і отримати активаційний код.
В яких регіонах у вас більше всього користувачів?
На даний момент Viber найбільш популярний в наступних регіонах: країни СНД, Азія, Європа і Близький Схід. Це чотири великі локації наших користувачів.

Сьогодні Viber доступний практично для всіх популярних мобільних платформ. Плануються версії програм для Ubuntu Phone, Firefox OS і Sailfish OS?
Сьогодні ми не підтримуємо ці платформи. Ми завжди чекаємо, коли та чи інша платформа набере популярність. Популярність позначає якість. Відповідно, щоб досвід користувача був таким же гарним, як у власників iPhone або Android-смартфона, платформа, для якої ми починаємо розробляти програму, повинна бути не менш якісною. Поки про плани на ці платформи не можу нічого сказати. Почекаємо, подивимося.
Що розробляється безпосередньо в Білорусі?
В бєларуському офісі йде розробка абсолютно всіх клієнтів і нашої веб-частини. Білоруський офіс розділений: основна частина у Мінську і є невелика команда в Бресті.

У Google Play і App Store користувачі краще відгукуються про Viber, ніж про Skype. У чому головна перевага Viber перед Skype, WhatsApp та іншими месенджерами?
Всі месенджери мають якісь специфічні особливості. Якщо їх порівнювати, то, напевно, правильніше це робити окремо. Якщо говорити про Viber і Skype, то ми спочатку вибудовували свою бізнес-модель на основі мобільних платформ, на відміну від Skype, у якого спочатку з'явилася десктопна версія, а потім підлаштовувалася мобільний.
На мій погляд, найбільше позитивних відгуків нам дає простота підключення. В скайпі користувач повинен створити собі ім'я, повинен попроситися до когось в друзі, чекати схвалення. Тобто процес встановлення комунікації займає набагато більше часу, ніж у вайбере, де в якості ідентифікатора використовується телефонний номер. Додаток використовує адресну книгу і відразу показує, хто вже користується вайбером... не потрібно чекати якогось дозволу і т.д.

З'являться відеодзвінки в Viber?
Так, звичайно.
Коли?
Про терміни ми ніколи не говоримо перш, ніж зробимо і випустимо. У нас така позиція. Є гарне прислів'я: " не кажи “гоп”, поки не перескочиш. Але відеодзвінки будуть обов'язково. Це важливий функціонал і ми це розуміємо.

Питання про конфіденційність. Будь користувальницькі дані збираються і були звернення від правоохоронних органів з проханням надати ці дані?
Все, що збирається, - це телефонний номер користувача і його номера в адресній книзі. Це необхідно для того, щоб швидко ідентифікувати і встановити контакти з іншими користувачами Viber. Ніякої особистої інформації ми ніде не зберігаємо, не збираємо і її ніде немає.
Запити від правоохоронних органів іноді приходять. Досить рідко, але це відбувається. Якщо це трапляється, то за усім встановленим стандартам - офіційні папери, постанови судів і так далі. Як правило, до нас звертаються у разі розслідування особливо тяжких злочинів, таких як вбивство. При наявності всіх офіційних обґрунтувань ми можемо видати інформацію, яка у нас є, але її насправді не так багато.

В скайпі повідомлення можуть приходити з затримкою, поки відправник і одержувач не виявляться одночасно онлайн. В Viber повідомлення приходить, як тільки одержувач вийде в Мережу. Самі повідомлення зберігаються де-небудь?
Skype використовує P2P технологію, і для доставки повідомлень необхідно знаходження обох клієнтів в онлайні. В Viber використовуються сервери як проміжне ланка. Повідомлення зберігається на сервері деякий час, доки одержувач не виявиться онлайн. Саму переписку ми ніде не зберігаємо, і нам це не потрібно.
“Белтелеком” випустив свою програму по IP-телефонії “Максіфон”. Надання реального номери - це значна конкурентна перевага?
Швидше за все, є підстави для того, щоб виділяти окремий номер. Однак, з точки зору простого користувача, - це не дуже зручно. У сучасному світі мобільні пристрої є практично у всіх. Для багатьох на телефонному номері концентрується вся особисте життя, робота і т.д. Звичайно, зручніше, коли номер один, і всі інші сервіси прив'язуються до нього.

Viber Out дозволяє здійснювати дзвінки на мобільні та стаціонарні телефони в різні країни. Наприклад, хвилина розмови з США обійдеться в 2 центи, дзвінок у Росію - 8 центів, а в Білорусь цілих 39 центів. Яким чином формується ціна на дзвінки і чому така велика різниця?
Вартість дзвінків залежить від тарифікації оператора чи операторів в конкретній країні. Чим вище вартість у оператора, тим вище вона і у нас.
Якщо порівнювати вартість дзвінків конкретно в США і в Білорусь, то в нашій країні один оператор - “Белтелеком”. Це монополіст, відповідно і ціни вище, ніж у тих же США, де дуже багато операторів і є конкуренція, яка дозволяє збивати ці ціни.


Як ви обирали місце для свого офісу і не збираєтеся його міняти?
Так склалося історично, що ми знаходимося в цьому приміщенні (пр. Незалежності, д. 95 - прим.). Коли ми тільки починали, то працювали на базі інших компаній. Через деякий час було прийнято рішення створити свою. Одна з компаній, де ми базувалися, як раз і знаходиться в цьому приміщенні.
Цей офіс знімний, і нам його вже не вистачає. Зараз у нас працює близько 60 осіб і найближчим часом планується приріст кадрів. Нам хотілося приміщення побільше, і ми його знайшли. Переїзд в великий, просторий і власний офіс ми плануємо здійснити на початку літа, де вже розвернемося по повній (сміється).
Вже відомо, де він буде?
Так, в районі вулиці Платонова.

Який графік роботи у співробітників?
Графік роботи в принципі існує, але він не позначений чітко... з 9 до 18 або ще якось. Але так як нам необхідно контактувати з людьми, які знаходяться за межами Білорусі, то у нас є якесь розуміння графіка - з ранку і до вечора.
Довідка
Viber Media - міжнародна компанія з головним офісом на Кіпрі. Компанія була створена з метою розробки принципово нової програми для IP-комунікацій на базі різних моделей смартфонів. Розробницькі центри розташовані у Мінську, Бресті та Ізраїлі. Компанія була заснована Тальмоном Марко та Ігорем Магазинником. Viber Media є резидентом Парку високих технологій.
Спочатку Viber був запущений для iPhone 2 грудня 2010 року. Попередня версія для Android вийшла в травні 2011 року, але мала обмеження у 50 000 користувачів. Остаточна і допрацьована версія була випущена 19 липня 2012 року.
Додаток Viber використовує телефонний номер користувача в якості основного ідентифікатора, а адресну книгу телефону в якості списку контактів. Відправляючи адресну книгу користувача на сервер додаток Viber встановлює, хто з контактів в адресній книзі вже є користувачем системи. Після цього користувач системи Viber отримує можливість здійснювати безкоштовні дзвінки по всьому світу, обмінюватися безкоштовними повідомленнями між користувачами, в тому числі в групових чатах, відправляти фотографії і інформацію про поточні координати. Viber займає перше місце серед соціальних програм в каталозі додатків для iPhone в 30 країнах. На поточний момент додаток Viber доступно користувачам смартфонів на базі операційних систем Android і iOS, Windows Phone, Blackberry, Symbian, S40 і Bada.
Протягом 7 днів після появи програми Viber в Apple Store, його завантажили собі 3 мільйони користувачів по всьому світу.

pkhelp.net.ua
Останні новини
Software новини 29.04.2017
Музика в «Однокласниках»
Соціальні мережі «ВКонтакте», «Однокласники» та
�