- 2017 04/03
- Автор: Зінаїда Іванівна
- | Перегляди: 697
Світовий ринок переносних пристроїв досяг небувало високого рівня, т. к. поставки в 4 кварталі 2016 року склали 33,9 млн одиниць - річне зростання на 16,9%. Поставки за весь рік зросли на 25% до 102,4 млн пристроїв, оскільки на ринку з'явилися нові виробники, а попередні лідери "освіжили" свої лінійки продуктів, пише IDC.
На самому початку ринок розривався між "розумними" такими пристроями, які здатні запускати програми сторонніх виробників, і базовими такими пристроями, які не мають такої здатності. Тим не менш, незважаючи на додаткові функції і технології, доступні на "розумних" переносних пристроях, їх корисність і необхідність, м'яко кажучи, викликали сумнів. За останні кілька місяців два основних платформи, WatchOS і Android Wear, "розгорнулися" в бік додатків для фітнесу та здоров'я. І це не випадково, тому що це було єдиним варіантом використання, що може хоч якось привернути і утримати користувачів, і підтримка сторонніх додатків пішла на другий план.
Не рахуючи першої п'ятірки головних постачальників, інші є новачками, в т. ч. такі ікони стилю, як Fossil разом зі своїми суб-бренди, і розвиваються, такі компанії, як BBK і Li-Ning, які тільки долучаються до вузькоспеціалізованого ринку переносних пристроїв. У випадку з Fossil це розкішні, стильні пристрої, тоді як BBK фокусується на радионянях, а Li-Ning - на взуття з крокоміром.
2016 рік також показав, що портативні пристрої можна носити не тільки на зап'ясті. Пристрій, що надягають на вухо (бездротові навушники-вкладиші), вперше перевищили 1% від усіх поставок за квартал, а одяг з датчиками зайняла більше 1% загального ринку за 2016 р. Незважаючи на мізерність цих показників, вони дають надію на те, що такі пристрої в 2017 році у великій кількості почнуть випускати відомі виробники.
Fitbit зберігає своє перше місце на ринку переносних пристроїв за квартальними і річними показниками. Тим не менше компанія також зіткнулася з одним із найбільших за всю історію знижень, т. к. як і раніше зосереджена, в основному, на ринку США, який швидко стає перенасиченим фітнес-браслетами. Хоча компанія піднялася в інших частинах світу, її можливості обмежені через доступних за ціною конкурентів, віднімають частку ринку у FitBit.
Неухильне зростання Xiaomi допоміг усунути розрив між нею і лідируючим постачальником. Як і в інших лінійках своєї продукції, компанія "застрягла" на економічній стратегії і повільно намагається вийти на більш високий рівень ціноутворення за рахунок впровадження нових пристроїв з функцією контролю пульсу за більш високою ціною. Тим не менш Xiaomi досі не вистачає впізнаваності та авторитету, щоб вийти за межі рідних китайських кордонів.
Смарт-годинник від Apple з серій 1 і 2 принесли величезний успіх компанії, оскільки для неї це був найкращий квартал за всю історію на ринку переносних пристроїв. Більш низька вхідна ціна і включення GPS в серію 2, поряд з повністю оновленим користувальницьким інтерфейсом, допомогли компанії розширити свою присутність. Apple - одна з небагатьох компаній, яка змогла швидко переорієнтувати свої години, щоб закріпитися на споживчому ринку, а також очолила впровадження категорії розумних годин в комерційний сегмент.
Garmin в 4 кварталі зазнала невелике зниження - на 4%. Тим не менш компанії все ж вдалося значно підвищити середні продажні ціни до 258 доларів до 200 доларів в минулому році. Garmin обслуговує більш спеціалізованих шанувальників фітнесу, та обслуговує добре, тому що багато користувачів почали переходити з простих фітнес-браслетів на більш складні і дорогі спортивні годинник типу лінійки Fenix. Нові Fenix 5, представлені на CES 2017, також подають надії, тому що новий, зменшений розмір допоможе залучити ширшу аудиторію.
Samsung замикає п'ятірку лідерів c двома новими моделями (Gear S3 Classic і Frontier) і залишається єдиною великою компанією, що пропонує портативні пристрої з підтримкою стільникового зв'язку. Підключення до LTE є ключовою відмінністю годин Samsung, так як це допомогло зменшити з залежність від смартфонів, але найважливіше те, що компанія відкрила новий канал (telecos) для просування своїх годин. Крім годин, в асортименті Samsung також є рішення Gear Fit 2 і X Icon - правда, без будь-яких смартфон спецпакетів. Обсяги поставок цих переносних пристроїв виявилися нижчими, ніж очікувалося.